HANDELSBETINGELSER HOS BEST BRANDS
Generelle oplysninger om virksomheden
Best Brands
Pallisvej 30
8220 Brabrand
CVR nr.: 17294430 Kenya Safari Travel
SE nr. 42 87 06 25 Best Brands
Telefon: +45 53 56 35 80
E-mail: info@best-brands.dk
Betaling
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.
Best Brands modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, Mastercard og MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Når du godkender din bestilling, bliver du automatisk omdirigeret til en SSL sikker Forbindelse hos Clearhous. Al kommunikation med Best Brands og Clearhous foregår over en sikker forbindelse krypteret med SSL .
Levering – gratis
Best Brands leverer kun indenfor Danmarks grænser (undtagen Færøerne og Grønland).
Varerne sendes direkte til døren med DHL fra vores leverandør i Italien.
Mulighed for ekstra hurtig levering ved tilkøb af DHL Express.
Der afsendes varer på alle hverdage – forventet leveringstid 3-4 hverdage, men i sjældne tilfælde kan der gå op til 8 dage.
Har man tilkøbt DHL Express er leveringstiden normalt 2 dage.
Gratis fragt uanset beløbets størrelse.
Fortrydelsesret og tilbagelevering – gratis
Du har 14 dages fortrydelsesret ved køb af varer i Best Brands Webshop. Ønsker du at fortryde købet, skal dette meddeles Best Brands skriftligt indenfor 14 dage fra det tidspunkt, hvor du har modtaget varen, og varerne skal ligeledes tilbageleveres til Best Brand senest 14 dage efter varen er modtaget. Fortrydelsesretten kan således ikke udnyttes ved blot at afvise modtagelse af varen.
Meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten kan ske ved indenfor 14 dage sende en meddelelse til vores adresse eller vores e-mail adresse:
Best Brands
Pallisvej 30
8220 Brabrand
Email: info@best-brands.dk
Meddelelsen skal være en erklæring om, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Ved returnering skal pakken indeholde varen i originalemballage og ordre/faktura skal vedlægges.
Du bør sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem retur. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer, hvis du sender varerne til os.
Gratis retur
Du kan returnere varerne gratis ved anvendelse af vores returlabel. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Klik her for at bestille en returlabel og returseddel.
Når vi modtager varen retur, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet – dog med fradrag af eventuel værdiforringelse, hurtigst muligt og senest 14 dage efter vi har modtaget din vare retur. Ved værdiforringelse forstås den eventuelle forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Det er altid en forudsætning for tilbagebetaling, at varen faktisk er modtaget retur, eller at du har dokumenteret, at varen faktisk er returneret.
Tilbagebetalingsbeløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du for eksempel betalt med betalingskort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.
Reklamationsret
Når du handler i Best Brands Webshop, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret i overensstemmelse med købelovens regler, hvis en købt vare lider af en mangel.
Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation. Det forudsætter selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke eksempelvis er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Alle reklamationer skal fotodokumenteres med vellignende foto, som medsendes henvendelsen til vores kundeservice på info@best-brands.dk sammen med fakturaen. Vi kan ikke tage stilling til en reklamation uden billeder af fejlen.
Når du ønsker at reklamere over et produkt, kan du indsende det til os på vores adresse:
Best Brands
Pallisvej 30
8220 Brabrand
Når du returnerer varen, bedes du angive en beskrivelse af fejlen.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Best Brands modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet. Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage.
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@bestbrands.dk
Refusion
Hvis der er tale om refusion, vil beløbet som udgangspunkt tilbageføres til den konto, varen er betalt med. Ønskes en anden overførsel bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.